3 Replies Latest reply on Aug 27, 2018 12:31 AM by Alejandro Olmo

Doubt Percentage

Alejandro Olmo

Hello,

I have a question and I do not know if it is possible to do it, I explain:

I have a tree map of a single measure, this tree map has a filter with a TOP according to the value of a parameter. So far so good, I put in parameter 10 and then I see the ten major registers, if I put 15 I see the 15, ok, this is correct.

I have the problem in that I want to add the percentage of the total for each of the records that it shows to me in the label box of the tree map, but of course the first record that it gives me for example tells me that it is 30%, but If I change the top parameter and put top 15, then the percentage of the first record is 27%.

My question is, can I make a percentage that does not take into account the filter parameter? I want to know the real percentage of each record of the real total, I do not want to calculate the percentage on the total of the values of the TOP.

I hope you have been able to explain me well and I thank you in advance for the help.

Thank you very much,

Alex

• 1. Re: Doubt Percentage
          Ankit Bansal

Alex,

You need to use LOD for this:

create a percent calculation as:

(sum([field])/sum({sum([field])})) * 100

Dimension filters are applied after LOD expression.

Hope this helps.

Thanks,

Ankit Bansal

1 of 1 people found this helpful
          • 2. Re: Doubt Percentage
            Sasha Hanna

Hola Alejandro,

Como dice Ankit lo que necesita es crear el porcentaje usando level of detail expressions. Este tipo de calculacion fija los numeros y significa que no van a ser afectados por los filtros. En el siguiento vinculo hay quince ejemplos de como puede usarlos - su caso es explicado paso por paso en el 4to ("Percent of total"): Top 15 Tableau LOD Expressions (Practical Examples).

Intente recrear eso con tus datos, y aviseme si lo logro o necesita mas ayuda.

Saludos,

Sasha

1 of 1 people found this helpful
            • 3. Re: Doubt Percentage
              Alejandro Olmo

Gracias por las respuetas Sasha Hanna y Ankit Bansal  creo que son de mucha ayuda.

He conseguido solucionarlo con un INDEX() y con ello realizo un RANK para calcularlo. Ahora con el cambio, por mucho que cambie los filtros el porcentaje es el mismo siempre, que es justamente lo que buscaba. No obstante voy a realizar la prueba que me habéis indicado de la expresión LOD para practicar con ello y verificar si tengo el mismo resultado.

Una vez más muchas gracias ;-)

Un saludo,

Alejandro Olmo