5 Replies Latest reply on Oct 6, 2017 5:23 AM by Marcela Pumarejo

Percentage over selection

Marcela Pumarejo

Good afternoon

Today I have a new query.

I need to have 4 KPi's playing with two filters.

The first Kpi is the number of requirements per address, which results from Cound (Key), the second KPi is the% that represents that amount of requirements per address on the requirements log. These two first play according to the filter "Address"

The third Kpi is the number of requirements per author of the address previously selected and the third Kpi is the% that represents the amount of requirements of that authorizer on the number of requirements of the address previously selected, with this KPi is where I have the problem .

I got the% if I have only one selected address, if I select all, give me any number.

I await your comments.

Tableau 10.3

Buenas tardes

Hoy tengo una nueva consulta.

Necesito tener 4 KPi's que jugaran con dos filtros.

El primer Kpi es la cantidad de requerimientos por Direccion, que resulta de Cound(Clave), el segundo KPi es el % que representa esa cantidad de requerimientos por direccion sobre el toral de requerimientos. Estos dos primeros juegan en funcion del filtro "Direccion"

El tercer Kpi es la cantidad de requerimientos por autorizante de la direccion antes seleccionada y el tercer Kpi es el % que representa la cantidad de requerimientos de ese autorizante sobre la cantidad de requerimientos de la direccion previamente seleccionada, con este KPi es donde tengo el problema.

Logro que me de el % si tengo solo una direccion seleccionada, si seleccino todas me da un numero cualquiera.

Espero sus comentarios.

Gracias

Tableau 10.3.